top of page

Harene på tur ned til gården

  • livkatrine0
  • Jun 2
  • 1 min read

I rammeplanen står det at «gjennom arbeid med nærmiljø og samfunn skal barnehagen bidra til at barna utforsker ulike landskap, blir kjent med institusjoner og steder i nærmiljøet og lærer å orientere seg og ferdes trygt»


Det var en spent gjeng som gikk ned til gården for å se om hønene har kommet ut igjen. Og tenk det var de!

Vi observerte at hønene hadde forskjellige farger. Noen var hvite, andre var brune og svarte.

Hva sier hønene? Hvilken lyd lager de? Vi lyttet. Hvor er eggene til hønene? Kanskje inne i hønsehuset?


Hva spiser hønene? De hadde for inne i buret. Vi prøvde å gi de gress, men det ville de ikke ha. Kanskje de finner småkryp når de hakker med nebbet i bakken?

Turen gikk videre til grønnsakshagen. Hva har de store barna sådd her?

Det var spennende å se inne i drivhuset. Hva er plantet her? Er det tomat og agurk?

Her er det plantet rabarbra i plantekassen.

Er det noen traktor her i dag? Vi må gå å sjekke.

Her var det ingen traktor, men vi så en gressklipper.

Her fant vi en liten traktor og gravemaskin

Men på andre siden av huset, der fant vi to store traktorer.

Vi kunne gå helt bort til traktoren fordi den sto parkert. Hjulene var større enn oss!

Takk for en fin tur med mange spennende oppdagelser.


Comments


bottom of page