top of page

Fredagstur i nærmiljøet

  • Writer: Amira Audum
    Amira Audum
  • Jun 8
  • 1 min read

Gjennom utforsking, opplevelser og erfaringer skal barnehagen bidra til å gjøre barna

kjent med eget nærmiljø, samfunnet og verden (Rammeplanen).


Vi er så heldige å ha Arboretet så nærme, noe som gir oss muligheten til å gå på tur ofte og se hvordan naturen endrer seg etter årstidene.


Frodig og grønt, juni er skjønt 💚
Frodig og grønt, juni er skjønt 💚

Plakatene rundt i Arboretet er like spennende hver gang. Hva er det bildet av og hva står det i teksten? Vi undersøker og undrer sammen.
Plakatene rundt i Arboretet er like spennende hver gang. Hva er det bildet av og hva står det i teksten? Vi undersøker og undrer sammen.

Vi studerer vannet. Ser vi noen innsekter?
Vi studerer vannet. Ser vi noen innsekter?

Vi kjenner igjen Mehdi på plakaten!
Vi kjenner igjen Mehdi på plakaten!

Flere plakater. "Trær".
Flere plakater. "Trær".

Aldri for tidlig å lære om fotosyntesen, eller 😀
Aldri for tidlig å lære om fotosyntesen, eller 😀

Et av høydepunktene. Kommer det noen lastebiler?
Et av høydepunktene. Kommer det noen lastebiler?

Jaaaaa! Tut tut
Jaaaaa! Tut tut

Hvem er inni pinne-lavvoen?

Til for mat. Vi fant ly under trærne mens en regnskur pøste ned.
Til for mat. Vi fant ly under trærne mens en regnskur pøste ned.

Hva fant barna her? En baby-brunsnegle?
Hva fant barna her? En baby-brunsnegle?

Skjelett-hodet mønster i blomsten 💀
Skjelett-hodet mønster i blomsten 💀

Tilbake i barnehagen og det må lekes (bades) 🥰
Tilbake i barnehagen og det må lekes (bades) 🥰

Tusen takk for turen!

Comments


bottom of page