Gjennom utforsking, opplevelser og erfaringer skal barnehagen bidra til å gjøre barna
kjent med eget nærmiljø, samfunnet og verden (Rammeplanen).
Vi er så heldige å ha Arboretet så nærme, noe som gir oss muligheten til å gå på tur ofte og se hvordan naturen endrer seg etter årstidene.
Frodig og grønt, juni er skjønt 💚
Plakatene rundt i Arboretet er like spennende hver gang. Hva er det bildet av og hva står det i teksten? Vi undersøker og undrer sammen.
Vi studerer vannet. Ser vi noen innsekter?
Vi kjenner igjen Mehdi på plakaten!
Aldri for tidlig å lære om fotosyntesen, eller 😀
Et av høydepunktene. Kommer det noen lastebiler?
Hvem er inni pinne-lavvoen?
Til for mat. Vi fant ly under trærne mens en regnskur pøste ned.
Hva fant barna her? En baby-brunsnegle?
Skjelett-hodet mønster i blomsten 💀
Tilbake i barnehagen og det må lekes (bades) 🥰
Comments